arrow_back
16
nov
2025
Benjamin Herman Trio - LantarenVenster Rotterdam
Dit concert heeft al plaatsgevonden.
Voor de opening van het foyerpodium in LantarenVenster vormt altsaxofonist Benjamin Herman een trio met twee jonge talenten: Veerle van der Wal (contrabas) en Alexia Harpa (slagwerk). De toekomst van de jazz is spannend!
Benjamin Herman TrioLocatie: Foyerpodium Voor de opening van het foyerpodium in ons feestweekend “15 jaar op de Kop” brengt altsaxofonist Benjamin Herman een trio mee met twee jonge musici die hij bewondert en met wie hij graag speelt. Met zijn vaste trio werkt hij aan een gloednieuw album, opgenomen in Japan, dat in het voorjaar van 2026 uitkomt. Met New Cool Collective bereikt hij al meer dan dertig jaar nieuwe luisteraars. Ondertussen blijft hij nieuwsgierig naar wat er nú gebeurt in de jazz en neemt hij voor deze gelegenheid twee jonge hoogvliegers mee. Veerle van der Wal (20) speelt contrabas sinds haar achtste, studeert aan het Conservatorium van Amsterdam en stond met Herman talloze keren op het podium in theaters en clubs in binnen- en buitenland. Alexia Harpa (21) is Roemeens en studeert slagwerk aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Met haar sterk in de beboptraditie gewortelde speelstijl is zij een rijzende ster in jazzland. Alexia en Veerle zijn beide unieke talenten waarmee Benjamin voor deze middag teruggrijpt naar zijn liefde voor jazzstandards en evergreens. Bezetting: Benjamin Herman – altsaxofoon Veerle van der Wal – contrabas Alexia Harpa – drums Benjamin Herman TrioLocatie: Foyerpodium Benjamin Herman TrioLocatie: Foyerpodium Benjamin Herman Trio Locatie: Foyerpodium Voor de opening van het foyerpodium in ons feestweekend “15 jaar op de Kop” brengt altsaxofonist Benjamin Herman een trio mee met twee jonge musici die hij bewondert en met wie hij graag speelt. Met zijn vaste trio werkt hij aan een gloednieuw album, opgenomen in Japan, dat in het voorjaar van 2026 uitkomt. Met New Cool Collective bereikt hij al meer dan dertig jaar nieuwe luisteraars. Ondertussen blijft hij nieuwsgierig naar wat er nú gebeurt in de jazz en neemt hij voor deze gelegenheid twee jonge hoogvliegers mee. Veerle van der Wal (20) speelt contrabas sinds haar achtste, studeert aan het Conservatorium van Amsterdam en stond met Herman talloze keren op het podium in theaters en clubs in binnen- en buitenland. Alexia Harpa (21) is Roemeens en studeert slagwerk aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Met haar sterk in de beboptraditie gewortelde speelstijl is zij een rijzende ster in jazzland. Alexia en Veerle zijn beide unieke talenten waarmee Benjamin voor deze middag teruggrijpt naar zijn liefde voor jazzstandards en evergreens. Bezetting: Benjamin Herman – altsaxofoon Veerle van der Wal – contrabas Alexia Harpa – drums Voor de opening van het foyerpodium in ons feestweekend “15 jaar op de Kop” brengt altsaxofonist Benjamin Herman een trio mee met twee jonge musici die hij bewondert en met wie hij graag speelt. Met zijn vaste trio werkt hij aan een gloednieuw album, opgenomen in Japan, dat in het voorjaar van 2026 uitkomt. Met New Cool Collective bereikt hij al meer dan dertig jaar nieuwe luisteraars. Ondertussen blijft hij nieuwsgierig naar wat er nú gebeurt in de jazz en neemt hij voor deze gelegenheid twee jonge hoogvliegers mee. Veerle van der Wal (20) speelt contrabas sinds haar achtste, studeert aan het Conservatorium van Amsterdam en stond met Herman talloze keren op het podium in theaters en clubs in binnen- en buitenland. Alexia Harpa (21) is Roemeens en studeert slagwerk aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Met haar sterk in de beboptraditie gewortelde speelstijl is zij een rijzende ster in jazzland. Alexia en Veerle zijn beide unieke talenten waarmee Benjamin voor deze middag teruggrijpt naar zijn liefde voor jazzstandards en evergreens. Bezetting: Benjamin Herman – altsaxofoon Veerle van der Wal – contrabas Alexia Harpa – drums
Benjamin Herman TrioLocatie: Foyerpodium Voor de opening van het foyerpodium in ons feestweekend “15 jaar op de Kop” brengt altsaxofonist Benjamin Herman een trio mee met twee jonge musici die hij bewondert en met wie hij graag speelt. Met zijn vaste trio werkt hij aan een gloednieuw album, opgenomen in Japan, dat in het voorjaar van 2026 uitkomt. Met New Cool Collective bereikt hij al meer dan dertig jaar nieuwe luisteraars. Ondertussen blijft hij nieuwsgierig naar wat er nú gebeurt in de jazz en neemt hij voor deze gelegenheid twee jonge hoogvliegers mee. Veerle van der Wal (20) speelt contrabas sinds haar achtste, studeert aan het Conservatorium van Amsterdam en stond met Herman talloze keren op het podium in theaters en clubs in binnen- en buitenland. Alexia Harpa (21) is Roemeens en studeert slagwerk aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Met haar sterk in de beboptraditie gewortelde speelstijl is zij een rijzende ster in jazzland. Alexia en Veerle zijn beide unieke talenten waarmee Benjamin voor deze middag teruggrijpt naar zijn liefde voor jazzstandards en evergreens. Bezetting: Benjamin Herman – altsaxofoon Veerle van der Wal – contrabas Alexia Harpa – drums Benjamin Herman TrioLocatie: Foyerpodium Benjamin Herman TrioLocatie: Foyerpodium Benjamin Herman Trio Locatie: Foyerpodium Voor de opening van het foyerpodium in ons feestweekend “15 jaar op de Kop” brengt altsaxofonist Benjamin Herman een trio mee met twee jonge musici die hij bewondert en met wie hij graag speelt. Met zijn vaste trio werkt hij aan een gloednieuw album, opgenomen in Japan, dat in het voorjaar van 2026 uitkomt. Met New Cool Collective bereikt hij al meer dan dertig jaar nieuwe luisteraars. Ondertussen blijft hij nieuwsgierig naar wat er nú gebeurt in de jazz en neemt hij voor deze gelegenheid twee jonge hoogvliegers mee. Veerle van der Wal (20) speelt contrabas sinds haar achtste, studeert aan het Conservatorium van Amsterdam en stond met Herman talloze keren op het podium in theaters en clubs in binnen- en buitenland. Alexia Harpa (21) is Roemeens en studeert slagwerk aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Met haar sterk in de beboptraditie gewortelde speelstijl is zij een rijzende ster in jazzland. Alexia en Veerle zijn beide unieke talenten waarmee Benjamin voor deze middag teruggrijpt naar zijn liefde voor jazzstandards en evergreens. Bezetting: Benjamin Herman – altsaxofoon Veerle van der Wal – contrabas Alexia Harpa – drums Voor de opening van het foyerpodium in ons feestweekend “15 jaar op de Kop” brengt altsaxofonist Benjamin Herman een trio mee met twee jonge musici die hij bewondert en met wie hij graag speelt. Met zijn vaste trio werkt hij aan een gloednieuw album, opgenomen in Japan, dat in het voorjaar van 2026 uitkomt. Met New Cool Collective bereikt hij al meer dan dertig jaar nieuwe luisteraars. Ondertussen blijft hij nieuwsgierig naar wat er nú gebeurt in de jazz en neemt hij voor deze gelegenheid twee jonge hoogvliegers mee. Veerle van der Wal (20) speelt contrabas sinds haar achtste, studeert aan het Conservatorium van Amsterdam en stond met Herman talloze keren op het podium in theaters en clubs in binnen- en buitenland. Alexia Harpa (21) is Roemeens en studeert slagwerk aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Met haar sterk in de beboptraditie gewortelde speelstijl is zij een rijzende ster in jazzland. Alexia en Veerle zijn beide unieke talenten waarmee Benjamin voor deze middag teruggrijpt naar zijn liefde voor jazzstandards en evergreens. Bezetting: Benjamin Herman – altsaxofoon Veerle van der Wal – contrabas Alexia Harpa – drums