arrow_back
19
sep
2025

Y-Otis Cool? !Warm in september - LantarenVenster Rotterdam

Dit concert heeft al plaatsgevonden.
Y-Otis, geleid door Otis Sandsjö, mixt jazz, elektronica en sampling. Door hun hypnotiserende riffs en funkbeats kom je tijdens een liveconcert los van de grond.

LantarenVenster presenteert IN THE ROUND:Y-Otis Tijdens In The Round in LantarenVenster beleef je livemuziek van heel dichtbij. De band speelt in een andere setting dan je gewend bent: middenin de zaal tussen het publiek in. Zo word je letterlijk de wereld van de band ingetrokken. Voor en na het concert draait een DJ en er zijn drankjes verkrijgbaar bij de bar in de zaal. Het futuristische Berlijnse jazzcollectief Y-Otis, geleid door de Zweedse saxofonist Otis Sandsjö, is een van de meest innovatieve en genre-overstijgende jazzbands. In Berlijn richtte Otis de band op en bracht hij inmiddels drie albums uit via We Jazz Records. De muziek valt onder het genre nu jazz, maar Otis’ unieke stijl wordt omschreven als een ‘audio-mozaïek’. Hij vermengt jazz met elektronica en sampling, wat terugkomt in zijn hypnotiserende saxofoonriffs, gefragmenteerde jazzstijl en vloeiende funkbeats. Een live concert van Y-Otis is een vloeiende ervaring en kom je letterlijk los van de grond. Bezetting (t.b.d.): Otis Sandsjö – tenorsax Dan Nicolls – toetsen Petter Eldh – bas Jamie Peet – drums
LantarenVenster
Otto Reuchlinweg 996
3072 MD Rotterdam
www.lantarenvenster.nl
Naar boven